Ladies på festningen

I midten av august arrangeres Ladies Tour of Norway  i Halden. Noen uker tidligere følger tusenvis av nordmenn med på Tour de France-sendingene på Tv2. Nå skal jentene promoteres i beste sendetid, med sin egen  ”Kultour”. 

”Kultour” har vært et kjent og kjært innslag i løpet av rikskanalens sendinger fra sykkelrittet gjennom Frankrike. Konseptet er enkelt, journalist John Kaare Hoversholm har laget reportasjer langs sykkel-løypene der mat og opplevelser har stått i fokus.
I løpet av årets sendinger skal vi i tillegg få se ”LadiesKulTour”, med Sara Olsson og Emilie Moberg.

11406649_867293563305993_5089341759767639177_n

Opptakene ble gjort av OMNI Produksjon på Fredriksten festning denne uken. Jentene tok sykkelen fatt i festningen og viste frem ulike historiske steder. Curtisen er også en del av produksjonen, med historiefortelling og servering.
– Dette er en spennende måte å markedsføre både Ladies Tour of Norway, Fredriksten festning og Halden på. Sara og Emilie er flotte ambassadører for rittet, og vi er heldige som har mange gode samarbeidspartnere, forteller rittleder Heidi Stenbock-Haakestad.
Hun oppfordrer selvfølgelig alle til å følge med på sendingene, og bidra til å markedsføre Ladies Tour of Norway via sosiale medier.

Kommentarer

kommentarer